Tröttare får man leta efter...

Världens längsta inlägg.!! Jag ber om ursäkt!!


Gårdagen var en piss dag på jobbet :/ Tyvärr gick de ju inte alls nå bra! Dock får man ta nya tag på måndag igen! När jag väl kom hem, jag kan säga att jag var så övertrött att jag inte visste vad jag höll på med till slut så lagade jag köttbullar och makaroner för att klockan han bli så mycket... Sen började folket dra sig hitåt.
Vi satt och pratade lyssnade på musik och drack lite.

Vid elva tiden gick vi ut, nästan alla följde med. Väl ute var de riktigt roligt. Dansade som tokar! Fan va jag saknat att gå ut och dansa! närmare ett tiden var jag redo att åka hem eftersom jag skulle upp idag. Men min kära ville vara kvar! Påminde honom säkert 1o gånger att jag ska upp imorgon....Aja jag ville inte att vi skulle betala för två taxibilar..Eller ah fyra med tanke på att vi betalade även ner! Så jag stannade kvar! Tog hand om en viss person som kanske blev lite för full :P Tog med honom ut för att han skulle få andas, klockan var väl kvart över 1 då! Sen bannemig fick vi inte komma in igen!!! JAG VAR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!! Kan tänka mig att den andra personen var de med. Så vi satte oss utanför och pratade..Men nej där fick vi tydligen inte heller sitta utan vi skulle sitta på gräsmattan tyckte surkärringen!!! Oh jag har inte varit så arg på länge!!! Tur att folk blir så trevliga på fyllan och ville vara mig sällskap! Jag höll bokstavligt talat på att frysa ihjäl!!! SKIT STÄLLEEEEE!!!!
När vi väl var redo att åka hem grät jag nästan för att jag frös så mycket och jag var så arg!!!!

Vi kom väl hem vid halv fyra tror jag, om inte senare. Åt lite sen gick vi och la oss. Jag var livrädd att inte  komma upp idag! Men halv 9 klickade de till i mitt huvud och jag var klarvaken! Sen vare bara att kliva upp och gå! Jag trodde bussen gick typ vid kvart över nio halv 10. Men när jag kommer fram till busshållsplatsen gick den första inte föränn vid tio!!! HALLÅÅ vad händer med de som ska jobba då?? >_< Fick panik och körde turbo mot stan! Tur var väl att angelica kunde plocka upp mig med sin karl! Annars hade jag kommit försent.

Angie och Jag satt själva på kontoret idag. De var bara vi som hade fått övertid. De var skönt att få jobba lite helg eftersom de är ob, samt att de är så lugnt och skönt! Kan säga att de gick tre gånger så bra idag som igår.

Efter jobbet så gick inte bussen då heller! 75 min! Så jag fick gå hem!
Mamma kom och hämtade oss när jag hade kommit hem. Vi åkte till Chrilledills mamma för vi var bjudna på middag där. Dock mådde ju Chrillisen som han förtjänade idag! Eller ah han mådde nog sämre än de! You know what I mean!

Var iväg med mamma och Chrilles mamma medan chrille låg däckad på soffan och schoppade lite saker till lägenheten! Skönt att äntligen köpa lite saker, vi har varit så dåliga på de!

JAG ÄR SÅÅ JÄVLA TRÖTT! Jag vill inte heller gå och lägga mig! För då kommer jag inte kunna sova inatt :/

BTW fick ett samtal från 001000818 nr i morse innan jag gick till jobbet! Var nån jävla indisk brud som bröt på engelska som snackade om nå jävla virus på min dator! När jag kom till jobbet kollade jag upp detta nr...De här fick jag fram :
http://www.missatsamtal.se/telefonnummer/001000181/

Samt

Sverige: Nyheter

Ringer någon och vill hjälpa till med virusproblem på datorn? Foto: Scanpix

Varning: bedrägeri och datorhack via telefon

Rapport
Publicerad 21 juli 2011 - 17:55
Uppdaterad 21 juli 2011 - 18:53

Om telefonen ringer och någon med indisk engelska på andra sidan luren säger att din dator är full med virus - då är det kanske dags att dra öronen åt sig.

De senaste dagarna har allt fler rapporter om ett nytt slags bedrägeri publicerats på sajter som uppmärksammar så kallade "scammare", bedragare.

På sajten Missatsamtal.se kan man se allt fler varningar från personer som tagit emot samtal av någon som säger att de ringer från "Microsoft", "Computer Support" eller "Windows". Uppringaren fortsätter sedan med att tala om att den uppringdes dator är drabbad av farliga virus och att de måste ladda ner en viss programvara för att de ska kunna bli hjälpta över telefon.

-Godtrogen som jag är gick jag på det i början vilket resulterade i att min dator blev hackad och de tog över kontrollen, berättar pseudonymen MammaRebb på forumet WhoCallsMe. Slängde på luren och stängde datorn. Mitt internet är utstlaget och datorn kraschad. Nu i efterhand blir man så himla förbannat på sig själv att man tror på vänliga människor som ringer.

Telefonnumret 001000181 en varningsklocka
Telefonnumret som bedragarna ringer ifrån är i många fall 001000181. Det här telefonnumret dyker upp i sammanhanget på flera nätforum där man kan diskutera bedrägeri.

De som ringer uppges prata engelska med indisk brytning och de vill att man ska installera eller aktivera programmet Teamviewer på datorn, via en webbsida. Om man gör det kan bedragarna ta full kontroll över datorn, installera program som sedan avlyssnar alla nedslag på tangentbordet, virus och mycket mer.

Motattackerade i säker Windows-miljö
En av de mer datorkunniga forumdeltagarna på Missatsamtal.se berättar om hur han "motlurade" bedragarna i telefonen genom att låta dem koppla upp sig mot en ny "tom" installation av Windows i en säker miljö.

-Dröjer inte länge innan någon loggar in på min virtuella maskin och min brandvägg börjar jobba för fullt för att logga all trafik och köra spårning av hans IP adress. Nöjer jag mig här? Nope, utan jag har även satt igång inspelning av allt som sker på den virtuella maskinen samt en key logger som kan stärka bevis för en kommande utredning.

Det visade sig i just det här specifika fallet att uppringaren hann installera både en så kallad "key logger" som "spelar in" allt man skriver på sitt tangentbord - inklusive lösenord, samt ett program som tar skärmdumpar av datorns skärminnehåll och skickar iväg till bedragaren.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0