Fettisdagen

Eller? Jo det var de för mig och Fialotta.

Vi bestämde igår att vi skulle baka bullar.

Åkte hem till Fia runt 12. Hjälpte henne lite och röja upp. Byta plats på ett stoooort bord. Trodde vi var smarta men de va vi inte haha. Skruvade lite fast de var onödigt. Men vi fick bordet på plats iallafall =)
Sen åkte vi till Coop och köpte de vi skulle ha. Åker hem och börjar följa receptet. Sofia ville inte ha så mycket mjöl i degen så den blev lite kladdig men de vart bra =) Efter ca 10 min efter att vi degat ihop degen kom vi på att det inte fanns någon kavel. Haha så smarta som vi var använde vi en vinflaska som stod framme. Smart.

Medans bullarna stod och gäste så hittade Fia muffinpulver. Vi trodde det var chokladmuffin så vi smälte lite extra choklad till den. Men även där när muffinsen var klara så ser jag på förpackningen att det bara var choklad som man skulle toppa med. Resultatet blev kladdkaka i form!

Bullarna blev vääääldigt mjöliga. Resultat av att vi är oerfarna. Fattar inte hur vi fick de betyg vi har i hemkunskap haha Men de blev goda......ehm....ja =)

Efter bullbak åkte jag hem och lagade mat. Gjorde tillochmed min egna bearnesås. Helt själv :D Ok den smakade inte riktigt som den skulle eftersom jag inte använde rätt ingredienser men men man får ta de som finns hemma och göra det bästa av det.

Efter det så följde jag med Anna på keramik kurs. Det var trevligt :)

Nu sitter jag här och ser jätte mycket fram emot morgondagen. Ska nämligen träffa mina brudar då!

Sen ska jag inte tala om helgen. Längtar :D

Kommentarer
Postat av: Sofia.

haha micke gilla bullarna iaf ;D ! Fan va bra vi är på att misslyckas ;)

2010-02-17 @ 06:18:12
Postat av: bigi

haha Det var tur för honom de ;) Smakade han inte våran special kladdkaka? :D

2010-02-17 @ 10:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0