Kvällen

Jag förstår mig inte på vissa lärare som ska ge sånna omöjliga uppgifter. Tycker synd om dem eleverna som måste ha en sån lärare. Själv har jag bara lärare jag tycker om....Ah ok mer eller mindre iallafall.
Johan är iallafall den bästa, och Erik ofc.Dem två är dem man lyssnar på vare sig man vill eller inte.

Hjälpte Sofia med historian nyss, de va jätte trevligt. Hon skulle skriva om förintelsen under andra världskriget. Det är någonting som vi inte får glömma bort. Det Hitler gjorde var ett brott mot mänskligheten och det får inte hända igen!
Det var en gubbe under denna tid som sa "fota och dokumentera så mycket som ni kan , får någongång i framtiden kommer det komma en idiot och säga att detta aldrig hänt!". Det är förmodligen därför det finns så många bilder från andra världskriget.

Men det är ju sant. Vad händer när dem personerna som överlevde denna hämska händelse dör? Vem ska berätta det v idare? Dem är dem enda länkarna som vi har som bevis på att det har hänt. Om vi ska berätta detta för våra barn sen hur ska vi kunna bevisa någonting? För det finns idioter som går och säger att det inte har ägt rum! Jag vet inte om det stämmer men min lärare sa det att muslimer inte tror att det har ät rum. Och att i england har man tillochmed tagit bort det från undervisningen för att inte kränka muslimernas tro! Vilka idioter som redan nu börjar göra så att nästa generation blir omedveten om detta!

Jag ska iallafall fortsätta berätta.. För jag tycker att vi alla är skyldiga till att göra det och förhindra att en sådan brutal händelse mot mänskligheten inte händer igen!

Ok jag vet att det dog väldigt många människor under första världskriget med, men inte på samma brutala vis. Deras rättigheter blev inte tagna från dem steg för steg!

Ah tack för mig! Man har ju så mycket att säga men så lite tid.





Imorgon är det Foto som gäller! Ska nog passa på att göra klart så många bilder som möjligt!

Kommentarer
Postat av: Nattis

Jag har bilder på datorn sen vi var i polen på koncentrationslägrerna om sofia vill ha några till sin redovisning? kan vara lite roligare än data bilder man hittar på internet? :)

2009-05-20 @ 07:43:19
Postat av: bigi

ah fast, de va ju skriftlig redovisning som skulle vara inne igår:/ Men jag tror nog att hon skulle ha blivit jätte glad om hon viste om det :D Jätte snällt av dig :)

2009-05-20 @ 14:46:48
Postat av: Anonym

Jag bad nattis skicka bilderna till dig :) Jag kan ju ta med mig dom på måndag :)! Läraren kommer bli impad ;D! svar på min kommentar : Jaaa, du? haha

2009-05-20 @ 15:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0