Kärra mannen!

Idag så hjälpte jag hon som bor hos oss att komma in i arbetslivet ute på sahands delikatesser. Fyfan inte haft tråkigare på länge. Så är man sjuk på köpet. Ganska jobbigt i denna värme.

När vi kom hem så ville Pappa Laszlo till stan så vi åkte in. Han hade ju fått nån brilijant idé som han skulle försöka genomföra. Lycka till Pappsen =) Efteråt bjöd han på kulglass. As gott fast orkade inte äta upp... Tur att man har en pappa till soptunna ibland. Träffade på Elina på stan. Blev jätte glad att få se någon från klassen igen. Känns så fruktansvärt tråkigt att man ska tappa kontakten. Vill verkligen inte det...Ta en fika någon dag? =D
Hälsade även på Mamsen på jobbet idag, Jag testade en bikini...igen....missnöjd som vanligt! Att det ska vara så J*vla svårt för mig att hitta någon! Pattjävlar ge mig en osthyvel nån! Aja...

Vi åkte hem och Pappa provkörde lillsyrrans moppe idag igen. Hon blev ju sugen hon med på att få pröva. Så jag gick och hämtade två hjälmar och satte mig bakom henne som guide. Hon körde iväg försiktigt. vågade inte gasa på eftersom det var första gången. Vi körde in på cykelbanan för att inte vara ivägen för någon trafik och för att hon skulle känna sig tryggare. Längre fram på cykel/gångbanan kommer en gubbe (En av våra "bykompisar" ute i kumla). Han har en skottkärra med sig som han haft sopor på förmodligen. Idioten vinglar fram på vägen framför oss och mot oss. Trodde han försökte skrämmas lite så jag tänkte inte så mycket på det. men när Syrran försökte svänga åt motsatt håll så följde han efter. När vi var Ca en meter från honom tryckte han fram kärran så att syrran var tvungen att tvärnita. Vi fattade noll..."Kliv av moppen"..va? "Kliv av moppen sa jag". "Ni får inte köra moppe på den här vägen, ser ni inte skyltarna - sväng och kör tillbaka och ta och titta på skyltarna." Gubbjävel tänkte jag, men han kanske har rätt tänkte jag, så jag klev av moppen. Syrran vart ju skraj stackarn så hon klev av hon med och sa "Men om jag puttar moppen får jag vara här då?" Det svarade han inte på utan fortsatte åt det håll han skulle åt. Vi gick åt motsatt riktning. När vi kom till slutet av cykelbanan så såg jag skylten, då gick det upp för mig!!!!
-Fan du kör ju en 30 moppe och den får inte användas någon annanstans än på cykelbana. Fan gubbjävel,
Jag höjde rösten ihopp om att han skulle höra mig. Vi tog en annan väg hem och jag kokade av ilska! När vi kom hem såg jag att gubben stod kvar nere vid cykelbanan och väntade på att vi skulle vara dumma nog och åka tillbaka samma väg. Fan jag berättade för pappa om händelsen, han blev ursinnig, satte sig på moppen och åkte efter gubben.

När han kom hem var han fortfarande arg. Han hade sagt åt gubben att hålla sig borta från oss annars skulle det bli problem. Eftersom vi inte gjort nå fel! Moppen vi körde på var en 30 moppe. gubben hade protesterat med att man visst inte fick åka moppe där vi hade åkt. Då sa pappa åt honom att gå in på VV och läsa lagen om klass 2 mopeder.

En timme senare ringde gubben. Han hade fan ringt och kollat upp det. Jag lovar att han ringde bara för att han trodde att han hade haft rätt. Förmodligen skulle han ju ha kommit och knackat på och försökt vara en duktig kvarterspolis. Men nej, polisen han hade pratat med på telefon sa samma sak som Pappa hade sagt. Så han ringde och bad om ursäkt. Fan va jag var sur.
---------------
Vart med Sofika en stund idag det var trevligt! Ilöv her =)

Imorgon blir det ennu en dag på jobbet, utan att jag ska jobba.....Fan hatar att vara där i onödan, det räcker fan att jag måste jobba där.. Aja hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0