Nära döden upplevelse

Att se döden i vitögat har varit en mardröm för mig. Men imorse kändes det som att jag gjorde det.

Jag sov hos ronnie igår! Det var riktigt mysigt :) I morse så skulle jag åka till jobbet, jag började kl 11.
Jag åkte hemifrån ronnie runt 10.15 för att vara säker på att jag skulle komma i tid. Jag höll hastighets begränsningarna hela vägen. Sen efter sista cirkulationsplatsen ca 2 km efter den. Så skedde det. Jag såg den men reagerade inte. Det var inte föränn jag började närma mig som jag förstod att det var en älg ko. Hon hade sprungit runt ute på ängen med sin kalv. När jag närmade mig så sprang hon ut på vägen framför mig och det mötande lastbilen. Jag såg att den sprang över vägen men reagerade inte på att den var på väg över till min sida av vägen. Det var inte föränn den va ca två meter ifrån mig som jag började ratta fullt åt höger. Vilken reaktion? Att svänga åt det håll som kon springer åt. Det fungerade iallafall. Jag vejade ut till vägrenen och då var den en knapp meter ifrån mig sidled, så reagerade den och tvärnitade och sprang tillbaka till andra sidan av vägen så att den mötande lastbilen var tvungen att bromsa. När jag åkt ca tio meter till så började jag grina av chocken. Då började jag tänka på att om jag hade kört lite saktare eller åkt senare eller vad som helst så kunde allt detta slutat helt annorlunda! Jag kanske hade suttit i rullstol nu? Och att jag reagerade som jag gjorde också. Istället för att bromsa så vejade jag. Vilken idiot bromsar inte? Jag såklart. MEn jag tror att det var det som räddade mig idag. Min reaktion! Att jag svängde istället för att bromsa. För hade jag bromsat så hade jag förmodligen slutat upp med en skadad/död ko halvt inne i bilen.

Det är sånna saker där man precis hinner undan som får en att förstå att ödet finns. Eller iallafall börja tro på det. Att om jag gör en sak så har den en betydelse för nästa handling. Och gör jag inte en sak så kanske det har en negativ effekt. Man vet aldrig. Samma sak var när elina räddade mig från att bli påkörd av en buss. När jag hade brottom över vägen och hon drog i min tröja så att jag rycktes tillbaka. I samma sekund rusar det förbi en buss. JAg kan tänka mig att alla har någonsin tänk på att tänk om jag inte hade gjort dedär, eller tänk om jag hade gjort så istället så hade förmodligen hela min sag sett annorlunda ut just nu.

Jag tackar mig själv för att jag reagerade som jag gjorde iallafall. Och jag tackar nisses körskola för att ha lärt mig motorbromsning! för det var det enda jag gjorde! Jag släpte på gasen istället för att trycka på bromsen! Tänk på det nästa gång ungar... Haha

Nog pratat om min lilla händelse i morse...Imorgon ska jag tatuera mig. Lite skakis men det går nog över. Senare ska vi gå och titta på min studentklänning!HOPPAS HOPPAS! jävla pattar om dem inte får plats alltså då kommer jag ta en jävla sax och klippa av skiten! Jag lovar (Sry ronnie)!!! Senare blir det vivaldi! mums för deras sallad! Aja ska lägga mig nu för sofia och jag måste vara i v.-ås senast halv 10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0