TRIPPI

27/1

Ja idag så skulle man flyga.. var inte så värst nervös i början .. o inte när man satt på flygplatsen heller men sen när man skulle på planet så kände jag hur mitt hjärta höll på att sakta krypa upp i min halsgrop! För det första så var planet ur litet och det fanns knappt en arms längd emellan stolarna! Så när jag satte mig och tog på mig bältet så gick det inte att komunisera med mig sa mamma! När värdinnorna började göra sin rutin med att visa nödsiotvations grejerna så fick jag panik! jag viste inte vart jag skulle ta vägen! mamma sa att mitt halsband typ dunkade ut 1 decimeter från min hals! så när en av värdinnorna kom fram till oss så frågade mamma om dem hade någonting lugnande, men hon förstog inte va mamma sa . så kollade hon på mig och frågade om jag var flygrädd.. det jag fick fram var "aaaaaa" så hon tog mig i handen och sa "come and sit with us in the front" jag ba "I don´t wanna sit alone" hon skratta och sa "you will not be alone" "you will sit with us" så hon tog fram mig till first class dfär jag såg dem och där jag kunde sträcka ut mina fötter:) jag blev serverad gratis te och vatten:) haha '  När vi hade landat så mådde jag bra igen men kom på att när jag varit på toa innan flygresan så hade jag lagt ifrån mig min snusdosa och även gått ifrån den!!!! knäppa jag. Vi kom fram till mormor och morfar runt 11 på kvällen.


28/1

Idag vaknade jag runt typ 10 satt med mormor och dem en stund. morfar min har blivit tanig:( stackarn jag mådde as dåligt av att se honom så:(
Runt 4 på eftermiddagen så gick jag hem till min mammas kusin fast hon är bara två år äldre än mig:) vi satt typ och spelade kort pch pratade en massa strunt:) sen när jag skulle gå hem så hade det regnat så mycket att det var översvämmning hela vägen hem:/ vart ganska blöt om fossingarna! Efter maten så åkte jag och mamma och köpte blommor:) för lidikes mamma fylde år:) vi satt där en stund och firade eller ah typ bara snackade för det mesta:) träffade på några av mormors kompisar som alltid vill pussa på en och säga att man har blivit såååå stor hahah...


29/1

denna dag vaknade man med världens förkylning:( as ont i halsen och snor så att det sälkert skulle kunna täcka hela nordpolen och även bli över:( mamma väckte mig för att vi skulle till stan så det blev en tidig morgon! vi åkte ner till någonting som heter buvljak, typ översatt "loppmarknad" fast det är inte loppis men det kallas för det för att det är så mycket människor där jämnt!! köpte lite grejer för pengarna jag fått av mormor och morfar:) sen när vi skulle hem så vart jag så jävla sugen på pljeckavica fyfan va jag älskar det:) hahah det är typ hamburgare fast mycket godare:D finns bara där! iaf va jag vet:) efter maten åkte jag hem till lidike igen för hon ville ha sitt hår fixat:) så jag fixade det:) sen gick jag hem igen för hon skulle till skolan:)

haha jag gjorde ju bort mig totalt!!! haha skaffade mig ett telefon nr där, och jag la in likes nr i mobilen eller iaf vad jag trodde. sen så när jag försökte få tag i henne så svarade hon aldrig och när jag skickade sms så fick jag inge svar. sen imorse så skickade jag typ hej jag kan inte komma till dig för ska åka till stan med mamma hoppas det är ok, jag kommer hem runt 12 och hoppas att jag inte väckte dig! som svar fick jag tillbaka "Ma jebemti mater siptarsku" haha o jag fattade noll, så jag skrev tillbaka "Mi?" vilket betyder va på ungerska men som tydligen betyder "jag" på serbiska. på de fick jag svar "Ti" och det betyder ja "du" jag frågade mormor vad det betydde och hon blev helt chockad hon ba vem fan skriver sånt till dig?? så jag ringe hem till likide och hennes pappa svarade, jag berättade om sms och han blev lika chockad som mormor. jag fattade fortfarande noll. sen ber'ättade mormor att det typ är as fult att säga så haha. lidike ringde mig och va helt förtvivlad hon ba " va är det för sms du snackar om" haha jag hade suttit och skickat och ringt till någon som tydligen hade blivit skit förbannad på mig hahaha jaja:)

Dagarna gick as fort när jag var där.. var ner på stan några gånger och handlade lite kläder:) var hem till en massa släktingar och sånt,. fick träffa min syssling son fyfan va han är söt jag vart kär i honom på en gång:) så nu är jag tant bigi:) tydligen:D men jag vart as glad iaf:D



skapligt läbbigt:D            (han heter så) min lilla älskling:D            min mormor och min morfar<3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0