Tugguummi och rabattkupong!!

Weeehoo High five igen :P Idag har man lyckats slå in ett pris till! Känner mig grym, är dock rädd för att mina glory days are over! haha Man kan ju inte alltid ligga på topp tyvärr! Får se om jag har samma lycka imorgon efter jobbet!

Jag har tydligen fått en automatvälad cykel också! Dock fungerar den heeelt jävla åt fel håll! Den började med det i morse! När jag cyklar i uppförsbacke lägger den i fyran, när jag cyklar i nerförsbacke lägger den i ettan! Fyfan va jobbigt de vart att cykla hem idag, med uppförsbacke hela vägen! Pappsen ska kika på de senare och kolla om han kan göra nått åt saken =)

Väl hemma tog jag reda på några recept!
Gick iväg och handlade med Erika, använde min kupong som jag vann idag samt mina andra två som jag vunnit tidigare, :P
De blir då
Kärleksrutor, snickerskakor, cheezkake samt pogácsa! Lite för varje smak antar jag =) Får se hur de går, var bra länge sen jag bakade...Tur är väl att jag får min lillasyster och Erika till hjälp...Eller?:P

Jessica var över en sväng idag! Riktigt roligt att träffa henne igen, man märker hur dålig man är på att höra av sig till varandra! Men men får hoppas att vi ses lite oftare nu!!

Leilas kärleksmums

Foto: TV4

Färdigt på: 30 min
Ingredienser

Till 1 plåt:
5 st ekologiska ägg
4 dl strösocker
4.5 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
5 msk kakao av god kvalitet
300 g smör
2 dl vatten
200 g knäckchoklad (alt. mjölkchoklad eller mörk kvalitets choklad)
Glasyr och garnering:
2 dl vispgrädde
2 msk espressokaffe
200 g mörk kvalitets choklad 70%
2 dl kokosflingor till garnering

Ostglasstårta

Ingredienser

10 portioner

  • 6 digestivekex
  • 2 msk smör
  • 200 g philadelphiaost light
  • 3 äggulor
  • 2 dl strösocker
  • 2 1/2 dl vispgrädde
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 krm salt
  • 3 äggvitor
  • Garnering:
  • valfria bär
  • citronmeliss

1kg mjöl
1kg mjukost/keso
1kg margarin
2 ägg
salt efter smak

snickers kaka:
Ingredienser
1½ dl strösocker
1½ dl ljus sirap
8 dl cornflakes
200 g jordnötssmör
200 g blockchoklad


Ingen aning om varför jag la upp dem....Men kanske kände att jag ville fylla ut inlägget lite med frästelser mohahha :P

Ne nu blire duschen sen sova! Lång dag imorgon! God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0