Måndag

Igår började vi med flytten. Älskling och jag hämtade nycklarna på förmiddan. Satt och väntade på HSB i drygt 20 minuter på att två andra skulle babla klart! Kan ju säga att dem inte kunde svenska! De kunde inte ens tillräcklig med svenska för att föra en normal konversation men bannemig att dem skulle ha en lägenhet! Hatar sånt!

När vi väl var klara och hade skrivit på så åkte vi och plockade upp kära Erika! Sen åkte vi hem, gav henne lite mat i magen sen bar vi ner saker till min lilla bil. De fick inte plats så jätte mycket men 4 IKEA flyttkartongen tog den iaf på första lasset! Sen när vi kommer fram så tänkte vi att vi skulle hitta vårat förråd. De p HSB hade sagt att vi skulle ha samma nr på förrådet som på lägenheter så vi letade och letade men vi hittade bara upp till 36! Vi höll på att bli tokiga! Så vi gick och frågade grannen vart han hade sin eftersom  han hade nr 40 på sin dörr! Så vi testade nyckeln i alla förråd som stod tomma för han sa att han inte hade samma nr. Till slut hitta vi den och då kunde vi börja flytta in. Inte in i förrådet då men i lägenheten. De blev tre eller fyra vändor med bilen sen packade vi upp allt!

Medans vi packade upp hittade vi en massa fel! Så jag ringer HSB men får inget svar! Vid halv 5 ringer dem och då berättar jag vilka fel vi har hittat och att vi har skrivit ner allting på en lista! Vet ni vad de säger! " Det är ingenting vi åtgärdar" Fan!! De ska dem göra! Tele jacket var helt utslitet ur jacket te.x! Aja vi har några samtal att ringa runt till idag!

Mamma och Beata var även över igår och hjälpte till! Mamma diskade medans Beata och jag packade upp i min garderob. hihi! Kim var snäll och lånade ut sin bil till och hjälpte till att hämta sofforna och väggen! Dennis kom över på en kopp kaffe senare! Tack för hjälpen :D Uppskattar det!

Nu ska vi snart över och ringa runt! Tja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0