förtidsgelg

Ja , idag har vi förberätt inför helgen. Sofia var så snäll och kom över och hjälpte till! Väldigt snällt av henne. Det tog ett tag för oss att förstå hur vi skulle lägga alla bord för att alla skulle få plats, men det löste sig till slut. Sen så satt sofia och jag och snackade skit ett tag... Fast inte bara skit ifs. Berättade för henne att jag pratade med Agneta idag. Agneta är våran gamla lärare. Nu ska jag berätta vad jag berättade!

När jag var in på Bdb igår tittade jag in på en tjejs sida. Denna tjej är bara tio år gammal alltså 10! Hon går i 4an på min lillesyrras skola! Hon sitter och har självmordstankar! Hon skär sig i armarna och skriver att hon mår skit! Den här tjejen har varit hos oss för inte alls så länge sen och då var det frid och fröjd. Men helt plötsligt så har hon börjat umgås med äldre människor inne i stan och börjat röka....10 år och röker!"!!!! Hennes mamma anser att honbara gör det för uppmärksamhetens skull! Ja men vafan om uppmärksamhet är det enda hon behöver för att må bra så ge henne det då¨! När vi var i den ¨ålder så lekte vi fortfarande med dockor, vi hade inte tid att tänka på att ta livet av oss och vi hade absolut inga tankar på att börja röka! Vart håller världen på att ta vägen? Denna tjej påstår att hon är ett EMO? Ja men om nu alla EMOs säger att EMO inte innebär att man skär sig varflr förknippar då alla människor att det är så? Den här tjejen började skära sig för att hon förmodligen trodde att det tillhörde till att vara emo.. Hon heter tillochmed så på Bdb...
Jag ringde iallafall Agneta för att berätta! För denna tjej måste få hjälp!


Ah jag blir bara så ledsen när jag ser att små tjejer redan i den åldern känner att dem inte duger till.

Jag har ´haft lite funderingar kring en sak som jag har lagt märke till... Att oftast dem som har dåligt självförtroende börjar klä sig på ett sådant sätt som dagens EMO gör. Förr var det hårdrockare nu kallas dem EMO. Det måste göra dem riktiga hårdrockarna förbannade att dem förknippas med dem.

Ronnie är på birdie:( Jag saknar han, sitter där bland en massa svettiga lanare.

Ne nu ska jag sluta skriva det blir för mycket att läsa =) God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0