.

Jag var faktiskt inte så rädd för denna pademie i början. Eftersom alla sa att den inte var farlig om man fick rätt vård.
Men nu har det börjat gå för långt även här i Sverige och man börjar känna sig mer och mer orolig. Jag jobbar på ett ställe där man är rätt utsatt. Jag tvättar däremot händerna med sprit så ofta jag kan för att minska risken. Men vad hjälper det egentligen? Om jag utsätts för direkt kontakt med någon som inte är sjuk ännu?

Nu har vi även tänkt på att avboka våran underbara resa pågrund av denna sjuka händelse! Att världen har blivit drabbad så hårt är obegripligt. Man har sett på filmer om hur olika virus sprids fort och en massa dör, men man har aldrig trott att det verkligen kan hände. Att det är ett virus som aldrig någonsin funnits tidigare innebär även att ingen är imun så vem går säker? Vi känner att det är nödigt att utsätta sig för denna risk. Om jag nu blir sjuk så vill jag inte sitta fast i ett okänt land i karantän, väntan på att bli frisk och få åka hem. Om jag blir sjuk vill jag vara hemma här. Veta att jag kan språket, känna mig säker med att jag kan systemet.

Mina syrror kommer hem på söndag. En av dem vanligaste platserna att få influensan på är just på flygplan.
Och dem är smittsamma i 7 dagar efter att dem själva blivit utsatta, sen tar det ytterligare 7 dagar innan nästa person känner av att den är sjuk. Under den tiden är man omedveten om att man är sjuk. Under den tiden så har man säkert hunnit med att träffa alla sina vänner och allt vad det innebär!
Fan va irriterad man blir av att tänka på det! USCH

Idag har varit en lång dag. Dryg och tråkig. Ett plus i kanten är ju att martii fyller år! Grattis till henne! Hoppas att du haft en riktigt bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0