så jääävla trött....

Det finns vissa människor som är så jävla negativa att man bara vill spotta på dem. Som hon som bor här...Vilka chanser hon har fått men inte tagit dem. Att hon tog just det skitigaste ska jag inte förneka men, hon tog det. Nu sitter hon och klagar som fan! Även fast hon bor helt jääävla gratis! Blir så jävla förbannad! Längtar till den 10 augusti då hon börjar skolan! orkar inte med hennes negativa attityd! Jag blir ju förfan på dåligt humör när hon håller på som hon gör. Och när jag sitter på jobbet kommer hon och berättar varenda jävla rörelse typ. Nu går jag och gör det, sen ska jag göra det, efter det tänkte jag göra det. Jag fattar vinken! Men jag är inte din jävla boss eller ägare. Du kan gå på toa utan att berätta det för mig! SHIT

Aja..Idag gick tiden fort på jobbet, kändes as skönt. Fick sluta tidigare idag med. Sen åkte vi till beckby för att köpa nån blomma till Timi för hon hade kommit hem, plus att hon har fyllt år. Hamnade i lite fel affär så det blev ingen blomma hehe.

Sitter ju som vanligt och läser tidningen på jobbet, denna gång läste jag om "Fattigdom i Sverige". Välfärd och hela faderuttan. Det står att vissa familjer inte har råd att lämna stan för att pengarna inte räcker till och att nu under ekonomikrisen så kommer detta att förvärras. Man måste hamna hon socialen istället för a.kassan och lite sånt. Socialen är ju kommunerna tydligen. Därifrån får man en viss summa som dem vill att man ska klara sig på. Dem bestämmer hur ditt liv ska se ut från och med den dagen du ber om hjälp. Du måste först göra dig av med allt värdefullt som du äger, sen får du hjälp.. Hur bra låter inte det, Ja? A iallafall..Jag läste om en kvinna som bodde ensam med sin dotter, dem hade fått bidrag av majblomman, så att dem kunde åka till sthlm i två dagar. Fick äta lyxmat "Pizza". Ungen tyckte det var jätte gott men orkade inte äta upp allt "då bet sig mamman i läppen och frågade sedan sevitrisen, efter att denna plockat av borden, om hon kunde få en doggybag och a med sig maten hem." Hon skämdes för att be om att få ta med sig reserna som redan hade betalat för? Jag tar alltid med mig hem om det är värt. Fan har man betalat för maten klart man ska ta med sig resten hem. plus att ibland så beställer man hem pizza, ska man skämmas då med för att man vill ha maten hem? Nä, töntigt tycker jag. Fan dottern som älskade pizzan lär ju bli hur glad som helst när hon kan få pizza även dagen efter.

Jag säger inte att jag inte tycker synd om människor som knappt får pengarna att räcka månaden ut. Men att socialen håller så hårt i sina pengar och är strikta med reglerna är ju för att en massa människor har fuskat för, eftersom dem inte var hårda nog redan från början. Så vem ska man egentligen skylla på? Människor som har dragit nytta av deras svagheter, eller socialen som inte höll strikta regler från början? Detta har ju lätt till att ärliga människor som har jobbat riktigt hårt inte får ut så mycket av sina skattepengar.

Ne nu ska jag sluta yttra mig så mycket en stund. Sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0